15.04.2025 Зовнішня торгівля товарами Рівненської області за січень–лютий 2025 року |
|
За січень–лютий 2025р. експорт товарів становив 95,2 млн.дол. США, або 89,2% порівняно з січнем–лютим 2024р., імпорт – 126,7 млн.дол., або 123,4%. Негативне сальдо склало 31,5 млн.дол. (за січень–лютий 2024р. позитивне – 4,1 млн.дол.).
Коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,8 (за січень–лютий 2024р. – 1).
Підприємства області здійснювали зовнішньоторговельні операції з партнерами із 88 країн світу. Найбільші частки експортованої продукції припадали на Польщу – 20,3%, Німеччину – 10,3%, Нідерланди – 7,6% і Італію – 7,3%.
Експорт товарів у країни Європейського Союзу становив 77,6 млн.дол. (81,5%) і зменшився порівняно з січнем–лютим 2024р. на 8,6%.
У загальній структурі експорту 35,2% становили деревина і вироби з деревини, 19,5% – продукти рослинного походження, 10% – жири та олії тваринного або рослинного походження, 8% – різні промислові товари.
Найбільші частки імпорту припали на Китай – 18,6%, Німеччину – 14,6%, Польщу – 13,2% і Туреччину – 5,7%. Імпорт товарів з країн Європейського Союзу становив 71,6 млн.дол. (56,5%) і збільшився порівняно з січнем–лютим 2024р. на 3,5%.
Основу імпорту товарів становили засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби – 31%, машини, обладнання та механізми; електротехнічне обладнання – 23,9%, полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них – 10,6%, продукція хімічної та пов’язаних з нею галузей промисловості – 5,9%.
14.04.2025 Цінова ситуація на споживчому ринку області |
|
Індекс споживчих цін у березні 2025р. порівняно з попереднім місяцем по області становив 101,3%, по Україні – 101,5%.
На споживчому ринку області у березні 2025р. ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,6%. Найбільше подорожчали яйця (на 24,4%). На 9,6–0,4% зросли ціни на фрукти, цукор, безалкогольні напої, м’ясо птиці, кондитерські вироби з цукру, кондитерські вироби з борошна, кисломолочну продукцію, яловичину, продукти переробки зернових, свинину, сметану та вершки, масло, овочі, макаронні вироби, сало. Водночас на 6,4–0,1% знизилися ціни на маргарин та інші рослинні жири, рис, сири, шоколад, молоко, олію соняшникову, рибу та продукти з риби.
Ціни на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищилися на 1,2%, що пов’язано з подорожчанням тютюнових виробів на 2,4%.
Ціни на одяг і взуття зросли на 12%, зокрема, взуття – на 12,7%, одяг – на 11,5%.
Підвищення цін у сфері охорони здоров’я на 1,2% відбулося за рахунок подорожчання фармацевтичної продукції, медичних товарів та обладнання на 1,4%, послуг лікарень – на 1,3%, амбулаторних послуг – на 0,7%.
Ціни на транспорт зросли на 0,2% через подорожчання проїзду в залізничному пасажирському транспорті на 3,7%, автомобілів – на 0,6%. Водночас на 0,4% подешевшали паливо та мастила.
Зростання цін на предмети домашнього вжитку, побутової техніки на 0,6% відбулося через подорожчання домашнього текстилю на 2,2%, товарів та послуг для щоденної підтримки будинку – на 1,7%, меблів та предметів обстановки – на 0,6%.