28.02.2025 Будівництво житла на Рівненщині у 2024 році |
|
У 2024р. в області прийнято в експлуатацію 391,4 тис.м2 загальної площі житлових будівель, що майже в 1,5 раза більше, ніж у 2023р.
В одноквартирних будинках прийнято в експлуатацію 68,4% загальної площі житлових будівель, або 267,9 тис.м2, у будинках з двома і більше квартирами – відповідно 31,6%, або 123,5 тис.м2 загальної площі.
Більше двох третин (72%) загального обсягу площі житла прийнято в експлуатацію у Рівненському районі.
У міській місцевості прийнято в експлуатацію 148,9 тис.м2 загальної площі житла (38% загального обсягу), у сільській – 242,5 тис.м2 (62%). Обсяги прийнятого в експлуатацію житла у міській місцевості порівняно з 2023р. збільшилися в 1,5 раза, у сільській – на 41,4%.
Протягом 2024р. в області прийнято в експлуатацію 4735 квартир середнім розміром 82,7 м2 загальної площі. У міській місцевості прийнято в експлуатацію 2136 квартир (45,1% загальної кількості), у сільській – 2599 квартир (54,9%). Середній розмір квартир у міській та сільській місцевості склав відповідно 69,7 м2 і 93,3 м2 загальної площі.
17.02.2025 Зовнішня торгівля товарами Рівненської області за 2024 рік |
|
За 2024р. експорт товарів становив 593,2 млн.дол. США, або 99,8% порівняно з 2023р., імпорт – 714,6 млн.дол., або 96,9%. Негативне сальдо склало 121,4 млн.дол. (у 2023р. також негативне – 143 млн.дол.).
Коефіцієнт покриття експортом імпорту склав 0,83 (у 2023р. – 0,81).
Підприємства області здійснювали зовнішньоторговельні операції з партнерами із 120 країн світу. Найбільші частки експортованої продукції припадали на Польщу – 20,7%, Німеччину – 11,6%, Нідерланди – 8% і Литву – 6,1%.
Експорт товарів у країни Європейського Союзу становив 487,8 млн.дол. (82,2%) і зменшився порівняно з 2023р. на 1,8%.
У загальній структурі експорту 33,9% становили деревина і вироби з деревини, 22% – продукти рослинного походження, 7,9% – жири та олії тваринного або рослинного походження, 7,5% – вироби з каменю, гіпсу, цементу.
Найбільші частки імпорту припали на Китай – 16,9%, Німеччину – 16,2%, Польщу – 15,8% і Туреччину – 7,7%. Імпорт товарів з країн Європейського Союзу становив 432,3 млн.дол. (60,5%) і зменшився порівняно з 2023р. на 10,2%.
Основу імпорту товарів становили засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби – 25,5%, машини, обладнання та механізми; електротехнічне обладнання – 21,5%, полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них – 12%, продукція хімічної та пов’язаних з нею галузей промисловості – 7,4%.
13.02.2025 Цінова ситуація на споживчому ринку області |
|
Індекс споживчих цін у січні 2025р. порівняно з попереднім місяцем як по області, так і по Україні становив 101,2%.
На споживчому ринку області у січні 2025р. ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,1%. На 6,3–0,3% підвищилися ціни на олію соняшникову, овочі, маргарин та інші рослинні жири, кондитерські вироби з цукру, сири, кондитерські вироби з борошна, шоколад, кисломолочну продукцію, сметану та вершки, масло, яловичину, макаронні вироби, продукти переробки зернових, безалкогольні напої, фрукти, свинину, хліб. Водночас на 15,2% подешевшали яйця, на 3–0,1% знизилися ціни на молоко, рибу та продукти з риби, м’ясо птиці, рис, цукор.
Ціни на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищилися на 2,5%, що пов’язано з подорожчанням алкогольних напоїв та тютюнових виробів на 2,5%.
Одяг і взуття подешевшали на 6,2%, зокрема, одяг – на 6,6%, взуття – на 5,7%.
Підвищення цін у сфері охорони здоров’я на 2% відбулося за рахунок подорожчання фармацевтичної продукції, медичних товарів та обладнання на 2,6%, амбулаторних послуг – на 1,5%, послуг лікарень – на 0,1%.
Ціни на транспорт зросли на 1,2% через подорожчання палива та мастил на 2,2%, проїзду в автодорожньому пасажирському транспорті – на 0,9%, автомобілів – на 0,6%.
У сфері зв’язку спостерігалося зростання цін на 9,5%, що пов’язано з підвищенням тарифів на місцевий телефонний зв’язок на 29,1% та послуги мобільного зв’язку – на 15,6%.
Зростання цін на предмети домашнього вжитку, побутової техніки на 0,5% відбулося через подорожчання домашнього текстилю на 7,7%, товарів та послуг для щоденної підтримки будинку – на 1,1%, побутової техніки – на 0,5%.