Повідомлення про результати проведення анкетного опитування користувачів статистичної інформації зі статистики споживчих цін

 

Метою проведення анкетного опитування було вивчення ступеня відповідності потребам та очікуванням користувачів статистичної інформації зі статистики споживчих цін та визначення оцінки її якості.

Анкетне опитування проводилось шляхом:

- надсилання анкети із супровідним листом на електронні адреси користувачів, які залучались до анкетного опитування;

- надання анкети відвідувачам, що звернулися безпосередньо до відповідального виконавця з метою отримання статистичної інформації;

- розміщення анкети на офіційному веб-сайті Головного управління статистики.

Анкетне опитування проводилось відділом статистики цін з 1 по 31 липня 2015 року.

У ході проведення анкетного опитування було отримано 30 заповнених користувачами анкет (з них: 13 – в електронному вигляді).

Відомості щодо складу користувачів статистичної інформації, які виявили бажання взяти участь в проведенні анкетного опитування, за відповідними ознаками наведені нижче:

-          за статтю: жінки – 73,3%, чоловіки – 26,7%;

-          за віком: до 18 років – 6,7%, від 18-29 років – 6,7%, від 30-54 років – 56,6%, старші 55 років – 30,0%;

-          за освітою: повна загальна середня – 10,0%, неповна вища – 10,0%, базова вища – 3,3%, повна вища –76,7%, інше – 0%;

-          за сферою діяльності: органи державної влади – 46,7%, громадські організації –3,3%, сфера наукової діяльності, освіти – 16,7%, засоби масової інформації – 0%, сфера бізнесу –13,3%, навчання – 0%, інше –20,0%.

Результати наданих користувачами відповідей на запропоновані в анкеті запитання щодо оцінки якості статистичної інформації розділилися наступним чином:

 

1.1. Статистична інформація зі статистики цін, яку Ви використовуєте у Вашій діяльності, є:

-          основною – 30,0%

 

-          важливою складовою – 50,0%

 

-          додатковою інформацією – 20,0%

 

-          складно відповісти – 0%

 

 

1.2.  Як часто Ви використовуєте інформацію про індекси споживчих цін у Вашій діяльності? 

-          використовую постійно – 63,3%

 

-          використовую періодично – 16,7%

 

-          майже не використовую – 13,3%

 

-          складно відповісти – 6,7%

 

1.3. Вкажіть, будь ласка, з яких джерел ви отримуєте необхідну інформацію зі статистики споживчих цін? (виберіть одну або декілька відповідей)

-          друковані видання (бюлетені, збірники, тощо) – 33,3%

 

-          відповідь на запит – 23,3%

 

-          електронними засобами (електронна пошта, Інтернет) – 43,3%

 

-          веб-сайт Головного управління статистики у Рівненській області – 20,0%

 

-          через засоби масової інформації – 6,7%

 

-          інше (вкажіть, будь ласка) – 3,3%

 

 

1.4. Прокоментуйте, будь ласка, чи відповідають Вашим потребам терміни поширення статистичної інформації зі статистики споживчих цін?

-          цілком задовільняє – 36,6%

 

-          частково задовільняє – 46,7%

 

-          не задовільняє (прокоментуйте) – 16,7%

 

 

 

Необхідна інформація про середні ціни поточного місяця

 

 

 

Коментар відділу: інформація стосовно середніх цін на товари (послуги) за     регіоном розповсюджується після збору та опрацювання результатів не  раніше офіційного опублікування Держстатом  індексу споживчих цін по Україні в цілому.

 

1.5. Чи користуєтеся Ви інформацією зі статистики споживчих цін, яку розміщено на веб-сайті Головного управління статистики у Рівненській області в розділах «Експрес-випуски», «Прес-випуски», «Статистична інформація?» 

-          так – 33,3%

 

-          ні – 66,7%

 

 

1.6. Який статистичний продукт Ви найчастіше використовуєте?

-          експрес-випуск – 6,7%

 

-          статистичний збірник «Індекси споживчих цін» – 3,3%

 

-          статистичний бюлетень «Середні ціни на окремі продовольчі товари» – 86,7%

 

-          статистичний бюлетень «Індекси роздрібних цін на споживчі товари» – 6,7%

 

-          буклет «Індекси роздрібних цін на споживчі товари» – 6,7%

 

-          статистична інформація щодо індексів споживчих цін на окремі групи товарів та послуг, що розміщена на  веб-сайті Головного управління статистики у Рівненській області – 16,7%

 

Коментар відділу: загальна сума перевищує 100%, оскільки респондентами надані декілька варіантів відповідей на запитання анкети.

 

1.7. Будь ласка, надайте оцінку якості статистичної інформації

-          відмінно – 16,7%

 

-          добре – 63,3%

 

-          задовільно – 10,0%

 

-          незадовільно – 3,3%

 

-          складно відповісти – 6,7%

 

 

1.8. Чи зверталися Ви до Головного управління статистики  у Рівненській області з метою отримання додаткової інформації  (роз’яснень) зі статистики споживчих цін?

-          так – 36,7%

 

-          ні – 63,3%

 

 

1.9. Якщо так, то дайте оцінку наданим Вам послугам?

-          добра – 45,5%

 

-          незадовільна, потребує коректив та доопрацювання – 0%

 

-          задовільна – 36,4%

 

-          складно відповісти – 18,1%

 

Коментар відділу: зауважень та пропозицій не має

 

 

1.10. Будь ласка, висловіть свою думку з приводу того, як співробітники Головного управління статистики у Рівненській області могли б поліпшити якість статистичної інформації зі статистики споживчих цін та надання послуг з отримання цієї інформації.

 

Надавати інформацію раніше і більш оперативно опрацьовувати та оприлюднювати статистичну інформацію (розробляти бюлетень «Середні ціни на окремі продовольчі товари до 5 числа місяця, наступного за звітним»).

 

Коментар відділу: інформація стосовно індексів споживчих цін та середніх цін на товари (послуги) за регіоном розповсюджується не раніше офіційного опублікування Держстатом індексу споживчих цін по Україні в цілому.

 

Розміщувати інформацію в ЗМІ, мережі інтернет.

 

Коментар відділу: інформація стосовно випуску збірника, буклетів, бюлетенів та іншої статистичної інформації щодо індексів споживчих цін та середніх цін на товари (послуги) за регіоном розміщена на Веб-сайті Головного управління статистики.

 

Часто статистична інформація не відповідає реальним ринковим цінам (м'ясо, риба), а показує занижені ціни.

Коментар відділу: Ціни розраховуються за методом середньозважених цін відповідно до кількості котирувань та структури фактичних грошових витрат домогосподарств за місяць.

 

Для поліпшення якості інформації необхідно взяти ціну за перший тиждень місяця і її надавати уже до 10 числа звітного місяця, щоб можна було нею користуватися у звітному місяці, так як це проводив відділ економіки при облдержадміністрації, а при необхідності на деякі види продуктів змінити її і в середині місяця (молочні продукти, яйця та ін.)

 

Коментар відділу: Ціни (середні ціни), які реєструються на протязі місяця, призначені лише для розрахунків індексів цін на споживчі товари та послуги і не можуть використовуватися для інших цілей.

 

Розширити споживчий набір товарів (послуг) представників при поданні інформації про індекси цін на споживчі товари, зокрема в категорії хліб, кисломолочна продукція та ін.

 

Коментар відділу: Споживчий набір переглядається один раз на п’ять років Держстатом на основі даних щодо споживчих грошових витрат усіх (міських та сільських) домогосподарств із використанням методу відсікання, що дозволяє відбирати тільки ті товари (послуги), на які припадають суттєві частки витрат домогосподарств.

 

 Передбачити щотижневу підготовку інформації про середні рівні роздрібних цін на продовольчі товари на підприємствах торгівлі і на продовольчих ринках по регіонах України, про середні ціни на нафтопродукти або ціни на ринках монопольних утворень по регіонах України, яку доцільно розміщувати на офіційному сайті.

 

Коментар відділу: На Веб-сайті Держстату в розділі «Статистична інформація» розміщуються дані про декадний моніторинг цін на соціально значущі товари по регіонах України. 

 

З метою надання достовірної інформації щодо оцінки споживчого попиту та ресурсного наповнення ринку основними видами продовольчих ресурсів необхідно розширити перелік продовольчих товарів проданих у роздріб через торгівельну мережу області в натуральних та вартісних показниках та перелік наявного обсягу наповнення ринків окремими видами продовольчих ресурсів, а саме, цукор, пшениця, жито, борошно пшеничне, гречка (крупа гречана, олія соняшникова, вершкове масло, яловичина, свинина, м'ясо птиці, яйця курячі та овочі.

 

Коментар відділу: Дана пропозиція не відноситься до компетенції відділу статистики цін.

Проведене анкетне опитування показало, що серед користувачів статистичної інформації слід і надалі продовжувати роз’яснювальну роботу стосовно можливості отримання статистичної інформації засобами електронного зв’язку, на компакт-дисках, флеш-носіях, а також через мережу Інтернет. Необхідно частіше проводити презентацію статистичних видань, які готуються відділом.

 

Дякуємо всім користувачам, що взяли участь

в анкетному опитуванні.